امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل

همانطور که می دانیم با راه اندازی سیستم تلفنی ایزابل قابلیت های چشم گیری در اختیار کاربران پیمان خواهد گرفت. در ادامه به شناسایی و رسیدگی اجمالی بعضی از این قابلیت ها به زبان ساده خواهیم پرداخت.

-امکان تعریف داخلی ها

Extensions

ها End Pointبا تعریف درونی ها در سیستم تلفنی و نیز وابستگی داخلی به می طاقت از قابلیت های موجود روی درونی ها نیز بهره برد.

-قابلیت اعمال پشت خطی

Call Waiting

یکی از قابلیت های هر داخلی، پشتیبانی از تماس پشت دست نویس یا چشمداشت مکالمه می باشد. لازم به ذکر است که تعداد تماس های پشت خطی پشتیبانی شده به قابلیت تلفن ویپ شما بستگی دارد.

-قابلیت انتقال تماس

Call forward

امکان انتقال مکالمه با زدن یک کد خاص از روی گوشی به عدد ی درونی دیگر

انتقال مکالمه به عدد ای بیرون از سیستم تلفنی
انتقال مکالمه در صورت اشغال بودن یک داخلی خاص
-انتقال مکالمه در صورت در دسترس نبودن یک درونی خاص
-انتقال مکالمه به یک شماره داخلی ویژه در تمام حالات ممکن

-قابلیت تعقیب تماس روی دسته جمعی از داخلی ها

Fallow me

امکان انتقال مکالمه از داخلی شما به لیستی از عدد های سایر در حالتی که شما پاسخگوی تماس نباشید.
امکان تعریف تعداد بیشمار عدد در فهرست follow meمی باشد
امکان توزیع تماس بین فهرست عدد های داخلی شما در راهبرد های گوناگون
Ring all : تماس با تمامی عدد های لیست به چهره همزمان
Hunt : تماس با عدد های فهرست شما به ترتیب اولویت لیست
امکان توزیع فایل صوتی به کسی که پس از تماس با داخلی شما قرار است به لیست follow me شما منتقل شود
امکان توزیع موزیک برای تماس گیرنده در حالی که سیستم تلفنی به تعقیب تماس با عدد های لیست شما است

-صندوق صوتی

Voice mail

صندوق صوتی سیستم تلفنی الاستیکس احد از قوی ترین سیستم های پیغام مانع بین همگی سیستم های تلفنی است تماس گیرنده با عدد درونی شما در حالتهای گوناگون مثل عدم پاسخگویی شما ، اشغال بودن شما و یا در دسترس نبودن شما به صندوق صوتی شما منتقل میگردد. مهمترین قابلیتهای این صندوق پستی مترقی عبارتند از :

امکان انتقال پیامی صوتی ضبط شده به ایمیل آدرس شما
امکان حذف پیام صوتی پس از ارسال شدن به ایمیل شما از روی سرور
امکان نگریستن پیامهای صوتی خود از طریق پیرامون وب الاستیکس
امکان شنود پیامهای صوتی خود بدست کد تلفنی از طریق هر داخلی از روی سیستم
امکان اندک نمودن ظرفیت صندوق صوتی خویش به چندی مشخص از پیامها
امکان اندک نمودن مدت موعد پیام قابل ضبط
امکان بیان شماره تماس گیرنده و تاریخ و موعد ضبط پیام به چهره متن در فایل ایمیل شده و همچنین به صورت صوتی در ابتدای پیام ضبط شده .

-قابلیت ضبط مکالمه

Recording

امکان ضبط مکالمات مربوط به درونی تعریف شده هستی دارد.

شما می توانید تعیین نمایید که مکالمات درونی در کل شرایط رکورد شود و یا هیچ ضبط مکالمه ای برای داخلی باره نظر سپریدن نگیرد و یا درونی مورد عقیده در صورت روادید در حین مکالمه با زدن کد تلفنی ضبط مکالمه خویش را پرکار نماید.

ضبط مکالمه در حالت پرکار بودن می تواند در یکی از چهار حالت ذیل با انتخاب شما انجام گیرد.

تماسی که یک درونی با درونی سایر برقرار می کند
تماسی که یک درونی با یک عدد ای خارج از سیستم تلفنی برقرار می کند
تماسی که یک درونی دیگر با داخلی باره عقیده ما پایدار می کند
تماسی که یک شماره ی بیرون از سیستم با داخلی مورد عقیده ما برقرار می شود

همچنین یک درونی این قابلیت را دارد که در شرایطی که ضبط مکالمه آن در حالت تقاضا ((on demand)) تنظیم شده است، در حین مکالمه با زدن کد تلفنی مربوطه بر روی گوشی خود مکالمه را از آن لحظه ضبط نماید.
شما نیزمی توانید به داخلی های خود نخستینگی ضبط مکالمه اختصاص دهید. این بدین معنا است که به طور نمونه اگر به درونی یک مدیر که مکالماتش ضبط نمی شود، نخستینگی بالاتری دیتا شود و به درونی یک منشی که مکالماتش دائم ضبط می شود، اولویت پایین تری دیتا شود، در صورتی که تماسی بین این دو برپا گردد به انگیزه بالاتر بودن نخستینگی داخلی مدیراین مکالمه ضبط نخواهد شد.
مکالمات ضبط شده از طریق محیط وب الاستیکس قابل مشاهده،شنود و دریافت می باشد.

-قابلیت ست کردن داخلی روی موبایل در بستر اینترنت

یک داخلی می تواند با اعمال تغییراتی برای کاربرد در خارج از سازمان و بر روی بستر اینترنت با پهنای باند کم تنظیم گردد.امکاناتی حرفه ای نظیر :

فعال کردن سیستم برطرف کردن مشکل نت بر روی سیستم درونی و الاستیکس
استفاده از کدک های حرفه ای فشرده سازی صدا همانند کدILBC برای درونی هایی که بیرون سازمان و شبکه محلی شما پیمان می گیرند
محدود کردن درونی های بیرونی با وابسته کردن آنها به یک یا چند ip address مشخص که این فرمایش باعث بالا رفتن امنیت سیستم می شود.

-قابلیت پرکار سازی کدهای عملکردی خاص

Feature codes

بسیاری از امکانات چیره دست سیستم تلفنی به واسطه زدن یک کد اخص دست یافتنی و استفاده است . بعضی از این کد های اخص عبارتند از :

شنود مکالمه (dahdi barge) :با زدن یک کد اخص تلفنی و وارد نمودن عدد خط بر روی کارت تلفنی خود آن خط مشخص را شنود کنید
شنود مکالمه ( chan spy ) :امکان شنود تمامی مکالمات در حال انجام بر روی سیستم تلفنی با زدن یک کد اخص تلفنی
انتقال مکالمه : امکان به کارگیری دو کد اخص تلفنی برای انتقال مکالمه در حال انجام به دو صورت انتقال کورکورانه blind transfer و یا انتقال با پروانه attended transfer
گرفتن تماس (call pick up) : اخذ تماسی که بر روی یک درونی دیگر در حال زنگ خوردن است با زدن یک کد ویژه تلفنی به طور نمونه درونی همکار شما در حال زنگ خوردن است شما می توانید با زدن کد اخص تلفنی آن تماس را به گوشی خود منتقل کنید .
بررسی صندوق صوتی : با زدن کد ویژه تلفنی از روی گوشی خود و یا حتی گوشی دیگران می توانید صندوق صوتی خود را رسیدگی کرده و پیامهای صوتی کهنه و یا جدید خویش را بشنوید .

-قابلیت فعال سازی منوی منشی دیجیتال

IVR

نظر بر اینکه ورودی عمده سیستم ها به منو منشی دیجیتال هدایت می شود، سیستم تلفنی ایزابل احد از پیشرفته ترین منوهای منشی دیجیتال حال حاضر را در برگزیدن شما قرار خواهد داد.

از جمله امکانات حرفه این می طاقت به موارد ذیل اشاره کرد:

امکان تعریف یک یا چند ورودی عددی به عنوان منوی ورودی
امکان تعریف یک مقصد مشخص در چهره وارد کردن گزینه یا همان عدد اشتباه
امکان تعریف کردن یک مقصد مشخص در صورت عدم انتخاب هیچ یک از گزینه های ورودی
امکان تاسیس منوی منشی دیجیتال چند زبانه
امکان تاسیس منوهاتو در درون بدون وجود محدودیت
امکان پیمان دادن گزینه های چنر رقمی در تعریف IVR
امکان عدد گیری سر راست داخلی ها در اثناء اجرای IVR
امکان پیمان دادن منوی پنهان در گزینه های IVR

-قابلیت پرکار سازی پخش اعلان

Announcement

از سایر قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل می تاب به امکان پخش اعلان های کاربردی متفاوت در تقدیر های گوناگون سیستم تلفنی اشاره کرد. در حقیقت کاربران این امکان را خواهند داشت که صداهای ضبط شده دلخواهشان را در تقدیر های گوناگون سیسیتم تلفنی مثل منو منشی دیجیتال توزیع کنند و یا بنا بر باره نیازشان در مواردی کاربران را به مقصد یک آگهی مشخص انتقال دهند.

-قابلیت فعال سازی اتاق کنفرانس

Conference

امکان دیگری که با تاسیس سیستم تلفنی در گزین کردن کاربران پیمان خواهد گرفت، امکان ایجاد یک اتاق کنفرانس با عدد مشخص می باشد. با فعال سازی این قابلیت کاربران توانا خواهند بود با شماره گیری کد خاصی وارد اتاق کنفرانس با امکانات متنوع از جمله: قابلیت تنظیم پسورد جهت ورود به اتاق کنفرانس، اعلام ورود و برونرفت کاربران آماده در اطاق کنفرانس، پخش پیغام خیرمقدم گویی وغیره شوند.

-قابلیت پارک کردن تماس ها

Call park

از طریق این قابلیت، کاربران سیستم تلفنی این امکان را خواهند داشت که تماس ورودی به سیستم را بدون اشغال شدن خطشان برای مدت مشخصی در محیط خاصی از سیستم پارک کنند. لازم به ذکر است که در حین زمان چشمداشت این امکان نیز هستی دارد که شخصی از تو سیستم نیز با دریافت کد مربوطه تماس را پاسخگو باشد.

-قابلیت اعمال تغییر در مسیر تماس های ورودی

این قابلت در غالب دو امکان بسیار پرکاربرد در سیستم تلفنی کاربر قابل پیاده سازی خواهد بود.

تغییر راه تماس ورودی به سیستم با وارد کردن یک کد کاربری خاص
Call Flow

امکان تغییر مسیر تماس ورودی به سیستم با زدن یک کد خاص " شما می توانید با زدن یک کد مسیر ورودی تماسها به سیستم تلفنی خود را تغییر دهید به طور نمونه روز بعد از نخست ساعت کاری تماسهای ورودی به منشی انتقال داده می شوند و در واپسین،انجام روز کار ی با زدن همان کد راه ورودی به صندوق صوتی انتقال داده می شود

تغییرمقصد تماس ورودی با توجه به شرایط زمانی مختلف
Time Condition

با پرکار سازی این قابلت در سیستم تلفنی، ضمن تعریف بازه های زمانی مشخص، تماس ورودی بنا بر محدوده زمان های تعریف شده به مقاصد دلخواه و مشخصی انتقال دیتا شوند.

-قابلیت پرکار سازی صف

QUEUE

از سایر ویژگی های منحصر به فرد و پر کاربرد سیستم تلفنی ایزابل، قابلیت پرکار سازی رسته های متفاوت است. با فعال سازی این امکان، تعداد مشخصی از داخلی ها بسته به بیچارگی و شرایط درون رسته مشخصی با عدد بی همتا قرار خواهند گرفت و بخشی تماس های ورودی سیستم تلفنی را با پروا به استراتژی پاسخگویی انتخاب شده، پاسخگو خواهند بود. در پیوستگی به معرفی اجمالی برخی امکانات صف می پردازیم:

اختصاص دادن تماس های ورودی سیستم بین گروهی از داخلی های تعریف شده در صف
امکان برگزیدن و تعریف استراتژی های پاسخگویی مختلف، همچون:
ring all, rrmemory, Linear, random, wrandom

امکان پخش اعلان ورودی مشخص موعد ورود به صف
Announcement
امکان نگه داشتن کاربران، داخل صف در چهره عدم پاسخگویی درونی ها
امکان پخش منشی دیجیتال هوشمند(IVR) برای کاربران حاضر در رسته طی بازه های زمانی متفاوت
لازم به ذکر است این منشی تلفنی دیجیتال می تواند دربرگیرنده یک پیام تبلیغاتی ای باشد که برای مثال هر سه دقیقه برای کاربران حاضر در صف توزیع می گردد.

امکان توزیع موقعیت کاربران ( یک کاربر ویژه چندمین تن در رسته است )
امکان توزیع موعد برآورد زده شده برای انتظار یک کاربر خاص در صف
امکان گزین کردن نخستینگی به یک کاربر خاص پیش از ورود به صف
امکان تنظیم گنجایش یک رسته خاص
امکان تنظیم بیشینه موعد انتظار در صف
امکان تنظیم موعد زنگ خوردن داخلی های در رسته (برای نمونه داخلی های حاضر در رسته 15 ثانیه بدون وقفه زنگ بخورند)
امکان تنظیم موعد وقفه حین زنگ خوردن درونی های در رسته ( برای نمونه داخلی های حاضر در صف پس از 15 ثانیه زنگ خوردن، 5 ثانیه زنگ نخورند )
امکان وابستگی سررسید استراحت به داخلی های آماده در صف ( برای نمونه هر داخلی پس از استجابت هر تماس، تا 30 ثانیه آینده زنگ نخورد )
امکان مشخص کردن یک مقصد ویژه چنانچه کاربری پس از پیمودن بیشینه زمان انتطار در رسته به هیچ یک از داخلی های پاخگو متصل نشود ( برای مثال آن کاربر ویژه به داخلی دیگری متصل شود و یا آگهی خاصی برای ایشان توزیع شود )
امکان تنظیم و پخش موسیقی خاص و مد نظر برای کاربران حاضر در صف
Music-on-hold
امکان ضبط مکالمات کاربران آماده در صف در بدو ورود به صف یا بعد از انتقال به داخلی های پاسخگو

-مسیریابی تماس های ورودی به سیستم تلفنی

Inbound route

از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل امکان هدایت تماس های ورودی به سیستم تلفنی به مقاصد مختلف براساس عدد تماس گیرنده و یا همچنین شماره ای از تو مجموعه که توسط شخصی خارج سیستم تلفنی گرفته شده است، می باشد. در عمل کاربران توانا خواهند بود بنا به شرایط و موقعیت های گوناگون پالیسی و مسیریابی های متفاوتی اتمام دهند. در ادامه به بعضی از این حالات گوناگون نگاهی خواهیم داشت:

امکان هدایت تماس (صرف نظر از شماره تماس گیرنده و شماره گرفته شده توسط تماس گیرنده) به یک مقصد خاص
امکان هدایت تماس از یک عدد ویژه (در بیرون از سیستم تلفنی) به یک مقصر مشخص
امکان هدایت تمام تماس های گرفته شده به یک شماره خاص (در تو سیستم تلفنی) به یک مقصد خاص

-مسیریابی تماس های خروجی از سیستم تلفنی

Outbound route

همانطور که می دانیم در صورت شخص یا اشخاصی در درون سیستم شماره ای را خارج از سیستم تلفنی شماره گیری کنند، برای هدایت تماس به مقصد درست بیچارگی به مسیریابی آن تماس خروجی می باشد. دراین خصوص امکان دیگری که سیستم تلفنی ایزابل در اختیار کاربران قرار می دهد شامل قابلیت های گوناگون در انتقال این نوع تماس ها به بیرون سیستم است که در پیوستگی به بررسی اجمالی بعضی متعلق به ها خواهیم پرداخت:

امکان عدد گیری صرف نظر تعریف یا عدم تعریف پیش عدد خاص
امکان ست کردن پسورد ویژه زمان عبور از راه خروجی خاص
امکان برقراری تماس خروجی به یک تعداد عدد خاص و محدود خارج از سیستم تلفنی
امکان وابستگی به کارگیری یک مسیر تعریف شده ویژه بدست یک شماره ویژه در داخل سیستم تلفنی
(یعنی فقط یک شماره خاص در درون سیستم تلفنی بتواند از یک مسیر ویژه تعریف شده عبور کرده و به خارج سیستم دسترسی پیدا کند)
امکان تعریف گونه ها گوناگون مسیرهای خروجی بر پای بست، دسته بندی های مختلف
(برای مثال تعریف یک گذرگاه خروجی ویژه جهت تماس با عدد های همراه خارج از سیستم،داخل شهری یا عدد های بین الملل)

در گونه ها مختلفTrunk-امکان تعریف

در خصوص دربایستن به برقراری پیوستگی بین سیستم تلفنی و محیط بیرون سیستم، از مفهومی با عنوان ترانک استفاده خواهد شد. (در واقعیت در این مقوله نیاز به ترفدی برای وابستگی بین سیستم تلفنی با خطوط شهر از گونه ها گوناگون خواهیم داشت) و بنا برنیاز و شرایط مختلف، امکان پیاده سازی بر حسب کاربردها و شرایط مختلف نیز هستی دارد. در پیوسته به معرفی برخی از این روش ها خواهیم پرداخت:

با استفاده از کارت های تلفنی Trunkامکان فعال سازی

می باشد E1این روش گرد از راههای پیش رو سررسید است از خطوط شهری آنالوگ یا خطوط شهری

های ویپ Gateway با استفاده از Trunk پرکار سازی

کاربردی است E1این روش نیز در سررسید استفاده از خطوط شهری آنالوگ یا

SIP Server جهت برپا وابستگی بین دو Trunk فعال سازی

از این امکان نیز جهت گسترس سیستم تلفنی استفاده خواهد شد

و نوع دیگری از سرورSIP Server جهت برقراری بستگی بین یک Trunkفعال سازی

-قابلیت فعال سازی امکان فکس

fax
از امکانات بسیار پرطرفدار برای کاربران سیستم تلفنی می تاب به قابلیت ارسال و اخذ فکس اشاره کرد. به واسطه استفاده از این قابلیت، امکان تعریف چندین دستگاه فکس روی سیستم تلفنی وجود خواهد داشت و سرانجام منجر به حذف دستگاه های فکس، کاغذ و خرج نگهداری خواهد شد. یکراست وارد اتوماسیون خواهند شد . pdfلازم به بیان است فکس ها در قالب

در ادامه، امکان ارسال فکس در پیرامون وب از روی سیستم ها برای کاربران فراهم خواهد بود و در دریافت فکس نیز از طریق ایمیل کاربران صورت می گیرد که سرانجام منجر به تسهیل در برقراری ارتباط خواهد شد.

جایزه یک میلیون دلاری اپل به هکرها

نسخه قدیمی اندروید بهتر است؟

چرا اپل برای عرضه گوشی مجهز به ۵ جی عجله ندارد؟

گاز هلیوم آیفون را از کار می اندازد!

مزایای تلفن VOIP نسبت به سانترال آنالوگ

با اپلیکیشن SideActions عملکرد دکمه پاور بر روی گلکسی S20 را تغییر دهید

دومین آپدیت بتای پایدار اندروید 10 برای تلفن هوشمند پوکوفون F1 منتشر شد

های ,سیستم ,تلفنی ,یک ,امکان ,قابلیت ,سیستم تلفنی ,با زدن ,و یا ,داخلی های ,به یک ,سیستم تلفنی ایزابل ,کاربران سیستم تلفنی ,برای نمونه داخلی ,کاربران توانا خواهند

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


Emerson's notes تازهای سلامت و پزشکی وبلاگ همسفران شهرری دانلود فیلم و سریال ایرانی ایران تبلیغ کارت ویزیت سوکنا آشپزی و مطالب خانوادگی interiordesignedu ترفندهای اینستاگرام همه چیز درباره همه چیز
دزدگ